Skip to main content

APAKAH JENIS PROMOSI YANG BOLEH DITAWARKAN KEPADA PELANGGAN KEBAB SAYA?

Kenapa promosi penting untuk ditawarkan dengan konsisten?

Sebab manusia akan bosan dengan barangan dengan harga yang sama sepanjang tahun.

Sebab persaingan sengit untuk mendapatkan perhatian pelanggan dan menjana jualan.

Sebab anda sebagai peniaga tak mampu untuk rugi. Perniagaan mesti membuat untung. Barulah ianya dinamakan sebuah perniagaan.



Kami kongsikan beberapa jenis promosi yang boleh ditawarkan kepada pelanggan kebab anda:

 Promosi 'Happy Hour' - pilih waktu tertentu untuk para pelanggan boleh dapatkan tawaran terbaik dari anda!

 Pertandingan - anda boleh minta pelanggan anda kongsikan gambar bersama kebab dan menang kebab percuma!

 Ganjaran untuk setiap 'LIKE' di sosial media - anda boleh beri kebab percuma untuk setiap 'hubungan' di media sosial.

 Ganjaran kesetiaan - tawaran khas buat para pelanggan yang setia membeli dari anda!

 Tawaran terhad - beri diskaun atau ganjaran beli ... percuma ... untuk hari atau waktu tertentu.

Promosi ni asyik bagi percuma je. Macam mana nak untung?

Beri percuma bukan sekadar beri ya u olls.

Promosi tahunan, bulanan, mingguan dan harian harus mempunyai perancangan yang rapi. Setelah dilaksanakan sentiasa ukur pulangan yang diperoleh. Contoh dah beri percuma kebab bernilai RM100, dah dapat pulangan RM1000?

Setiap promosi perlu jelas untuk diberikan kepada siapa, bila nak dihebahkan dan bagaimana nak dilaksanakan.

Untuk ilmu pemasaran dan promosi lebih lanjut dan lebih banyak boleh hadir ke Madina Apprentice Program yang berikutnya.

Hubungi +6012-6094643 untuk maklumat lanjut.

Comments

Popular posts from this blog

KENAPA PERNIAGAAN KEBAB TERHENTI DI TENGAH JALAN?

Ramai yang nakkan perniagaan untuk kekal bertahan sehingga berpuluh tahun dan berkembang berkali-kali ganda.  Namun tak ramai yang mahu berhadapan dengan penat lelah usaha untuk kemahuan tersebut. Kebanyakannya akan berputus asa, bersikap menyalahkan orang atau perkara lain, tidak mahu bertanggungjawab atas cabaran yang dihadapi. Mengapa perkara ini terjadi? Jom kita semak agar boleh menguruskan perniagaan kebab anda dengan lebih baik. 1. TIDAK MEMPUNYAI MATLAMAT Tidak jelas dengan hala tuju dan tidak mempunyai matlamat yang jelas dengan kenapa memulakan perniagaan adalah antara faktor yang menyebabkan sesebuah perniagaan kebab berhenti di tengah jalan. 2. TIDAK MERANCANG Tiada perancangan akan aktiviti perniagaan yang akan dijalankan termasuklah kajian lokasi, kajian pelanggan dan jadual aktiviti pemasaran akan membuatkan perniagaan kebab senang untuk terhenti. 3. TIDAK KONSISTEN BERTINDAK Sekejap rajin, sekejap malas. Baru mempromosikan perniagaan teta

3 PELAJARAN DARI SIR COLONEL SANDERS UNTUK PENIAGA KEBAB

Pernah dengar cerita mengenai pengasas KFC, Well Colonel Harland Sanders? Sanders dilahirkan pada tahun 1890 di Henryville, IN. Dibesarkan oleh ibunya yang merupakan seorang ibu tunggal, Sanders melalui pelbagai cabaran sebelum meraih kejayaan yang besar dalam hidupnya. Setelah dipecat dari pekerjaan di sebuah syarikat kereta api, beliau mengasaskan syarikat kapal feri pada tahun 1920. Beliau kemudiannya cuba untuk membuka sebuah syarikat pembuatan lampu namun tidak berjaya. Hanya pada usia 40 tahun dia mula menjual hidangan ayam di stesen servis. Namun, beliau terpaksa menutup perniagaan berikutan Perang Dunia II. Selepas perang berakhir, beliau cuba untuk memfrancaiskan restorannya. Resipi beliau ditolak 1,009 kali sebelum diterima. 'Sander's Secret Recipe' telah menerima sambutan hangat di bawah restoran 'Kentucky Fried Chicken' yang diusahakannya. Selepas bertahun-tahun berjuang dengan kegagalan dan penolakan beliau akhirnya menjual resto

BAGAIMANA ATASI CABARAN BERNIAGA?

Tidak sah bagi sesebuah perniagaan untuk tidak menghadapi cabaran. Cabaran merupakan perkara yang sinonim dalam perniagaan. Justeru pengurusan cabaran yang datang merupakan perkara yang harus dilakukan oleh para usahawan perniagaan kebab agar setiap cabaran dapat memberikan kebaikan dalam perniagaan tersebut. Terdapat pelbagai masalah yang mungkin akan hadir setiap hari. Namun, kenalpasti masalah yang harus diberi keutamaan untuk diselesaikan. Senaraikan alternatif bagi setiap masalah yang datang. Dapatkan pandangan dari keluarga atau rakan terdekat yang faham dengan situasi anda bagi menjalankan proses validasi bagi setiap alternatif yang anda senaraikan. Lakukan sedikit kajian bagi mengenalpasti alternatif terbaik bagi setiap permasalahan tersebut. Pertimbangkan alternatif yang anda ada dengan mengambil kira beberapa faktor. Contohnya; penukaran lokasi bagi mendapatkan hasil jualan yang lebih baik – pertimbangkan faktor kos operasi, jarak, serta keselamatan u