Pekerja tiba-tiba buat hal dan pergi meninggalkanku sendiri...
Alah sedihnya...
Takyah sedih lama-lama. Sekurang-kurangnya jualan laku keras. Paling teruk pun u olls je lah kena turun padang buat dan jual kebab sendiri di kedai. Bersyukur ye u olls...
Untuk pekerja yang meninggalkan u olls tu kita boleh cari yang baru. Patah tumbuh hilang berganti. Gitu.
Cuma sebelum ambil pekerja baru cuba fikirkan bagaimana untuk melakukan penambahbaikan dalam menarik dan mendapatkan pekerja untuk berkerja dengan u olls?
Antara soalan yang u olls boleh semak semula:
✅ Apakah kriteria dan kelayakan yang sesuai untuk pekerjaan yang ditawarkan?
✅ Di mana tempat pengiklanan pekerja harus dilakukan untuk mendapatkan pekerja yang elok tingkah laku dan adabnya?
✅ Dah buat panduan untuk pekerja untuk pelaksanaan proses pekerjaan dengan lebih mudah?
✅ Dah buat sistem ganjaran dan hukuman?
✅ Dah ada sasaran prestasi perniagaan yang harus dicapai?
Ya betul, manusia tiada yang sempurna. Tapi itu bukan bermakna u olls sebagai majikan harus dibuli dan sering makan hati dengan karenah pekerja.
Nak tau lebih lanjut tentang pengurusan pekerja dalam perniagaan kebab u olls?
Dan nak tau jawapan bagi soalan-soalan di atas?
Semua jawapan tersebut ada di dalam Madina Kebab Apprentice Program yang akan diadakan berikutnya.
Bagi anda yang ingin memulakan perniagaan kebab dan jana jualan sehingga mencecah 5 angka seperti peniaga kebab sedia ada, sertai Madina Kebab Apprentice Program. Sebuah program perniagaan kebab selama 3 bulan yang akan membantu dan memantau pemula peniaga dan usahawan kebab baru mahupun sedia ada untuk memulakan dan tambah baik perniagaan kebab mereka.
Klik link website ini untuk kami bantu anda dapatkan tawaran program ini: www.wasap.my/60126094643/nakniagakebab
Comments
Post a Comment