Skip to main content

BARU BUAT BEBERAPA KALI DAH RASA NAK BERPUTUS ASA?

Fikirkan sekali lagi keputusan u olls tu.

Min faham kadang-kadang rasa down sangat bila orang pertikaikan keadaan perniagaan kita yang belum nampak hasil yang diimpikan sedangkan dah pelbagai cara yang dilakukan.

Apa nak buat bila rasa camni?

1. ANALISIS STRATEGI YANG DIGUNAKAN

Adakah strategi tersebut memberi pulangan ke atas modal pemasaran yang dikeluarkan?

Jika tidak, kenalpasti adakah TAWARAN yang diberikan bersesuaian dengan sasaran pelanggan yang anda sasarkan.

Seterusnya ialah:

2. KONSISTEN MENERUSKAN STRATEGI TERSEBUT



Jangan mudah bertukar platform pemasaran. Sebagai contoh u olls nak gunakan media atas talian (online) untuk membuat hebahan. Gunakan strategi di atas platform yang sama untuk sekurang-kurangnya 6 bulan sehingga setahun.

Ini adalah kerana MASA diperlukan untuk prospek mempercayai u olls.

U olls mesti dah tahu kejayaan sesebuah perniagaan tidak berlaku dalam SATU MALAM. Ia memerlukan proses kegagalan (atau min lebih suka istilah 'kejayaan yang tertunda') berulang kali.

Kejayaan perniagaan orang lain yang u olls lihat tu, mereka juga telah melalui proses yang sama. Cuma bezanya mereka yang berjaya, mereka tidak berputus asa saat melalui proses 'kejayaan mereka yang tertunda'.

Gitu...

Untuk u olls yang nak memulakan dan meningkatkan jualan perniagaan kebab, u olls boleh sertai Kursus Bisnes Kebab yang akan berkongsi tentang bagaimana mengurus bisnes u olls dengan lebih sistematik dan menjana lebih jualan dan keuntungan.

Hubungi +6012-6094643 untuk maklumat lanjut.

Comments

Popular posts from this blog

KENAPA PERNIAGAAN KEBAB TERHENTI DI TENGAH JALAN?

Ramai yang nakkan perniagaan untuk kekal bertahan sehingga berpuluh tahun dan berkembang berkali-kali ganda.  Namun tak ramai yang mahu berhadapan dengan penat lelah usaha untuk kemahuan tersebut. Kebanyakannya akan berputus asa, bersikap menyalahkan orang atau perkara lain, tidak mahu bertanggungjawab atas cabaran yang dihadapi. Mengapa perkara ini terjadi? Jom kita semak agar boleh menguruskan perniagaan kebab anda dengan lebih baik. 1. TIDAK MEMPUNYAI MATLAMAT Tidak jelas dengan hala tuju dan tidak mempunyai matlamat yang jelas dengan kenapa memulakan perniagaan adalah antara faktor yang menyebabkan sesebuah perniagaan kebab berhenti di tengah jalan. 2. TIDAK MERANCANG Tiada perancangan akan aktiviti perniagaan yang akan dijalankan termasuklah kajian lokasi, kajian pelanggan dan jadual aktiviti pemasaran akan membuatkan perniagaan kebab senang untuk terhenti. 3. TIDAK KONSISTEN BERTINDAK Sekejap rajin, sekejap malas. Baru mempromosikan perniagaan teta

3 PELAJARAN DARI SIR COLONEL SANDERS UNTUK PENIAGA KEBAB

Pernah dengar cerita mengenai pengasas KFC, Well Colonel Harland Sanders? Sanders dilahirkan pada tahun 1890 di Henryville, IN. Dibesarkan oleh ibunya yang merupakan seorang ibu tunggal, Sanders melalui pelbagai cabaran sebelum meraih kejayaan yang besar dalam hidupnya. Setelah dipecat dari pekerjaan di sebuah syarikat kereta api, beliau mengasaskan syarikat kapal feri pada tahun 1920. Beliau kemudiannya cuba untuk membuka sebuah syarikat pembuatan lampu namun tidak berjaya. Hanya pada usia 40 tahun dia mula menjual hidangan ayam di stesen servis. Namun, beliau terpaksa menutup perniagaan berikutan Perang Dunia II. Selepas perang berakhir, beliau cuba untuk memfrancaiskan restorannya. Resipi beliau ditolak 1,009 kali sebelum diterima. 'Sander's Secret Recipe' telah menerima sambutan hangat di bawah restoran 'Kentucky Fried Chicken' yang diusahakannya. Selepas bertahun-tahun berjuang dengan kegagalan dan penolakan beliau akhirnya menjual resto

BAGAIMANA ATASI CABARAN BERNIAGA?

Tidak sah bagi sesebuah perniagaan untuk tidak menghadapi cabaran. Cabaran merupakan perkara yang sinonim dalam perniagaan. Justeru pengurusan cabaran yang datang merupakan perkara yang harus dilakukan oleh para usahawan perniagaan kebab agar setiap cabaran dapat memberikan kebaikan dalam perniagaan tersebut. Terdapat pelbagai masalah yang mungkin akan hadir setiap hari. Namun, kenalpasti masalah yang harus diberi keutamaan untuk diselesaikan. Senaraikan alternatif bagi setiap masalah yang datang. Dapatkan pandangan dari keluarga atau rakan terdekat yang faham dengan situasi anda bagi menjalankan proses validasi bagi setiap alternatif yang anda senaraikan. Lakukan sedikit kajian bagi mengenalpasti alternatif terbaik bagi setiap permasalahan tersebut. Pertimbangkan alternatif yang anda ada dengan mengambil kira beberapa faktor. Contohnya; penukaran lokasi bagi mendapatkan hasil jualan yang lebih baik – pertimbangkan faktor kos operasi, jarak, serta keselamatan u