Selain menjual kepada pelanggan sedia ada, peniaga kebab harus sentiasa membuat hebahan dengan konsisten kepada orang ramai untuk menarik prospek yang berpotensi untuk menjadi pelanggan.
Jom semak apakah langkah penting untuk anda ketahui bagi menarik bakal pelanggan yang akan membantu perniagaan anda berkembang.
1. KENAL PASTI PERSONA PEMBELI
Persona pembeli tu apa? Persona pembeli menerangkan siapa pelanggan ideal anda, jenis kehidupan harian mereka, cabaran yang mereka hadapi dan bagaimana mereka membuat keputusan. Ianya penting dalam menjayakan promosi pemasaran perniagaan kebab anda.
2. FOKUS KEPADA BAKAL PELANGGAN YANG BERPOTENSI
Sebagai seorang peniaga, bajet untuk promosi dan pemasaran perlu diselenggaran dengan baik agar keuntungan dapat dimaksimakan. Justeru itu, fokuskan perhatian dan usaha kepada bakal pelanggan yang betul-betul mempunyai potensi membeli dari anda.
3. PROMOSI DAN HEBAHAN YANG KONSISTEN
Terdapat pelbagai laman atas talian yang boleh digunakan bagi membuat hebahan dan menarik bakal pelanggan datang kepada anda. Tahukah anda penggunaan media sosial secara konsisten tanpa menggunakan iklan membayar mampu memberikan 24% jualan tambahan kepada perniagaan?
Dapat sesuatu harini? Nak tau lebih lanjut dan praktiskan terus di dalam kelas bersama kami?
Untuk anda yang nak menjana pendapatan tambahan dengan memulakan dan meningkatkan jualan perniagaan kebab, anda boleh sertai Kursus Bisnes Kebab yang akan berkongsi tentang bagaimana mengurus bisnes anda dengan lebih sistematik dan menjana lebih jualan dan keuntungan.
Hubungi +6012-6094643 untuk maklumat lanjut.
Comments
Post a Comment