Skip to main content

BAGAIMANA NAK DAPATKAN PELANGGAN BARU MEMBELI KEBAB DARI ANDA?


Selain menjual kepada pelanggan sedia ada, peniaga kebab harus sentiasa membuat hebahan dengan konsisten kepada orang ramai untuk menarik prospek yang berpotensi untuk menjadi pelanggan.


Jom semak apakah langkah penting untuk anda ketahui bagi menarik bakal pelanggan yang akan membantu perniagaan anda berkembang.

1. KENAL PASTI PERSONA PEMBELI
Persona pembeli tu apa? Persona pembeli menerangkan siapa pelanggan ideal anda, jenis kehidupan harian mereka, cabaran yang mereka hadapi dan bagaimana mereka membuat keputusan. Ianya penting dalam menjayakan promosi pemasaran perniagaan kebab anda.

2. FOKUS KEPADA BAKAL PELANGGAN YANG BERPOTENSI
Sebagai seorang peniaga, bajet untuk promosi dan pemasaran perlu diselenggaran dengan baik agar keuntungan dapat dimaksimakan. Justeru itu, fokuskan perhatian dan usaha kepada bakal pelanggan yang betul-betul mempunyai potensi membeli dari anda.

3. PROMOSI DAN HEBAHAN YANG KONSISTEN
Terdapat pelbagai laman atas talian yang boleh digunakan bagi membuat hebahan dan menarik bakal pelanggan datang kepada anda. Tahukah anda penggunaan media sosial secara konsisten tanpa menggunakan iklan membayar mampu memberikan 24% jualan tambahan kepada perniagaan?

Dapat sesuatu harini? Nak tau lebih lanjut dan praktiskan terus di dalam kelas bersama kami?

Untuk anda yang nak menjana pendapatan tambahan dengan memulakan dan meningkatkan jualan perniagaan kebab, anda boleh sertai Kursus Bisnes Kebab yang akan berkongsi tentang bagaimana mengurus bisnes anda dengan lebih sistematik dan menjana lebih jualan dan keuntungan.

Hubungi +6012-6094643 untuk maklumat lanjut.

Comments

Popular posts from this blog

KENAPA PERNIAGAAN KEBAB TERHENTI DI TENGAH JALAN?

Ramai yang nakkan perniagaan untuk kekal bertahan sehingga berpuluh tahun dan berkembang berkali-kali ganda.  Namun tak ramai yang mahu berhadapan dengan penat lelah usaha untuk kemahuan tersebut. Kebanyakannya akan berputus asa, bersikap menyalahkan orang atau perkara lain, tidak mahu bertanggungjawab atas cabaran yang dihadapi. Mengapa perkara ini terjadi? Jom kita semak agar boleh menguruskan perniagaan kebab anda dengan lebih baik. 1. TIDAK MEMPUNYAI MATLAMAT Tidak jelas dengan hala tuju dan tidak mempunyai matlamat yang jelas dengan kenapa memulakan perniagaan adalah antara faktor yang menyebabkan sesebuah perniagaan kebab berhenti di tengah jalan. 2. TIDAK MERANCANG Tiada perancangan akan aktiviti perniagaan yang akan dijalankan termasuklah kajian lokasi, kajian pelanggan dan jadual aktiviti pemasaran akan membuatkan perniagaan kebab senang untuk terhenti. 3. TIDAK KONSISTEN BERTINDAK Sekejap rajin, sekejap malas. Baru mempromosikan perniagaan teta

3 PELAJARAN DARI SIR COLONEL SANDERS UNTUK PENIAGA KEBAB

Pernah dengar cerita mengenai pengasas KFC, Well Colonel Harland Sanders? Sanders dilahirkan pada tahun 1890 di Henryville, IN. Dibesarkan oleh ibunya yang merupakan seorang ibu tunggal, Sanders melalui pelbagai cabaran sebelum meraih kejayaan yang besar dalam hidupnya. Setelah dipecat dari pekerjaan di sebuah syarikat kereta api, beliau mengasaskan syarikat kapal feri pada tahun 1920. Beliau kemudiannya cuba untuk membuka sebuah syarikat pembuatan lampu namun tidak berjaya. Hanya pada usia 40 tahun dia mula menjual hidangan ayam di stesen servis. Namun, beliau terpaksa menutup perniagaan berikutan Perang Dunia II. Selepas perang berakhir, beliau cuba untuk memfrancaiskan restorannya. Resipi beliau ditolak 1,009 kali sebelum diterima. 'Sander's Secret Recipe' telah menerima sambutan hangat di bawah restoran 'Kentucky Fried Chicken' yang diusahakannya. Selepas bertahun-tahun berjuang dengan kegagalan dan penolakan beliau akhirnya menjual resto

BAGAIMANA ATASI CABARAN BERNIAGA?

Tidak sah bagi sesebuah perniagaan untuk tidak menghadapi cabaran. Cabaran merupakan perkara yang sinonim dalam perniagaan. Justeru pengurusan cabaran yang datang merupakan perkara yang harus dilakukan oleh para usahawan perniagaan kebab agar setiap cabaran dapat memberikan kebaikan dalam perniagaan tersebut. Terdapat pelbagai masalah yang mungkin akan hadir setiap hari. Namun, kenalpasti masalah yang harus diberi keutamaan untuk diselesaikan. Senaraikan alternatif bagi setiap masalah yang datang. Dapatkan pandangan dari keluarga atau rakan terdekat yang faham dengan situasi anda bagi menjalankan proses validasi bagi setiap alternatif yang anda senaraikan. Lakukan sedikit kajian bagi mengenalpasti alternatif terbaik bagi setiap permasalahan tersebut. Pertimbangkan alternatif yang anda ada dengan mengambil kira beberapa faktor. Contohnya; penukaran lokasi bagi mendapatkan hasil jualan yang lebih baik – pertimbangkan faktor kos operasi, jarak, serta keselamatan u